برترین های کیمیا نیوز را هم ببینید هم بخوانید

دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷

حضور زنان در این تابلو...

حاشیه‌سازی یک بیلبورد در هواداری از تیم ملی

سازمان هنری رسانه‌ای اوج همچنان با مالکیت یکی از بزرگ‌ترین و محوری‌ترین بیلبوردهای پایتخت بر فضای شهری تأثیرگذار است و این‌بار هم با تبلیغی شائبه‌دار از 15 مرد در لباس و ظاهر اقوام مختلف ایرانی این سؤال و واکنش را ایجاد کرد که چرا جای زنان خالی است.
 

دیوار نگاره نصب شده در میدان ولیعصر از دیروز حاشیه ساز شده، سازمان اوج به عنوان طراح این دیوار نگاره این گونه  به«شرق» پاسخ می دهد:

حاشیه‌سازی یک بیلبورد در هواداری از تیم ملی

محمد ذوقی، مدیر روابط‌عمومی و سازمان اوج با تأیید این نکته که دیوارنگاره نصب‌شده در میدان‌ ولیعصر کلا در اختیار مؤسسه اوج است، در پاسخ به این سؤال که چرا طرح حاضر در میدان ولیعصر تفکیک جنسیتی شده، افزود: امیدوارم صادقانه صحبت‌های من را منتقل کنید. سؤال شما سؤالی حاشیه‌ای است. وقتی سؤال شما این است که چرا در این یک طرح تفکیک جنسیتی صورت گرفته، این سؤال شیطنت دارد. ما مشکلی با بانوان نداریم و اگر با زنان مشکلی داشتیم، در طرح‌های دیگرمان از حضور آنها استفاده نمی‌کردیم. من فکر می‌کنم شکی نباشد که ما ضدزن نیستیم. در عالم هنر شش طرح ترافیکی زده می‌شود و هر طرح ترافیکی برای رسیدن به ثمر چند مرحله از ایده‌پردازی تا طراحی گرافیکی و نصب را طی می‌کند. در این شش طرح برخی طرح‌ها حضور آقایان را دارد و این به معنای تفکیک جنسیتی نیست؛ کمااینکه در طرح نوروزی دیوارنگاره میدان ولیعصر فقط از تصویر یک دختر استفاده شده و این هم به معنای ضدمردبودن نیست.

مدیر روابط‌عمومی اوج در ادامه تأکید کرد: اگر در طرح گرافیکی ما فقط زنان باشند، این یعنی ما ضدمرد هستیم؟ اصلا این‌طور نیست. گرافیست ما که او هم ضدیتی با زنان نداشته، این ایده‌پردازی را انجام داده و باید این شش تصویر را یک پکیج در کنار هم بدانیم که یک روز قبل از آغاز جام جهانی و با محوریت شعار «یک ملت، یک قهرمان» به اکران در آمده‌اند.

درعین‌حال برزین ضرغامی هم ضمن تعریف از عملکرد این مؤسسه و کیفیت طراحی‌ها و همکاری‌ای که در سایر بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر دارند، می‌گوید: تبلیغات قبلی این مؤسسه برای نوروز یا فتح خرمشهر و... تابلوهایی شایسته و بدون اشکال بودند. درباره این تابلو هم اشکالی وجود ندارد و برداشتی که درباره حضورنداشتن زنان در این تبلیغ مطرح‌شده درست نیست.

ضرغامی با بیان اینکه طراح این بیلبورد تبلیغاتی درباره این طرح توضیحات منطقی داشته است، می‌گوید: مبنای طراحی در این تبلیغ نوعی شبیه‌سازی بازیکنان تیم ملی با مردمان قومیت‌های مختلف بوده است و چون تیم ملی مردان در جام جهانی منظور این کار بوده، همه افراد در آن مرد هستند و با این توضیح و استدلال دیگر حضور زنان در این تابلو موضوعیتی ندارد. 

برچسب ها کیمیانیوز

تماس با مدیر مسئول

مهدی جاوید پور

 

 

ایمیل : 

javidpoorjournalist@gmail.com

کیمیا نیوز در شبکه های اجتماعی